HEJ ALLA

Hej alla!
NU ÄR VI I THAILAND! :D äntligen.
Jaa, då var man i Thailand. Och vad ska jag säga?, alltså mitt allra första intryck av Thailand när vi klev ut från den svala flygplatsen var verkligen "Gud så varmt"!!! "jag kommer döö i den här i värmen, shiiiet"!!
aa, typ så sa jag till pappa. För det är verkliiiigen varmt här, och det är ingen sån där torr värme som vi har i Sverige på somrarna, utan det är riktigt fuktigt och skitvarmt hela tiden. Jag tycker faktist att det är lite jobbigt varmt, men nu börjar jag ändå vänja mej och om man bara badar typ 1 gång var tjugonde minut så går det ju bra:p Men jag gillar ändå värmen;) Och jag gillar verkligen Thaimänniskorna! Alla är så mysiga och härliga mot en om man äter nån stans eller köper nåt av dom:)
Och jag tycker det är ganska kul att pruta på allt man köper,(för man ska försöka pruta ner priset till hälften typ hela tiden) hihi:)

Hotellet,
är superfint! verkligen!
Vi har 6 olika pooler här bland hotellhusen, som liksom ligger emmellan alla husen och sen är ju havet precis nedanför alltihop;) S´å när vi kom hit, ca.5.00 i Thailändsk tid och då 00.00 i svensk tid, var vi alla väldigt trötta..Vi hade ju suttit i det trånga, obekväma planet i ca. 10-11 timmar, och för oss var det ju midnatt egentligen fast klockan här var tidig morgon..Så vi tog fick åka buss till Hotellet o checka in på rummet och jaa, sen sov vi i typ 4 timmar:p haha:)
När vi vaknade så ringde Lage,(mormors tuffa brorsa o så träffade vi honom ute vid poolerna o stranden:) Sedan slappade vi  och badade i klor och saltvatten resten av dagen för att sedan sova riktigt gott den kommande natten;) Vi åt ju såklart en massa god mat och frukt oxå;)

Och dag 2, torsdag, träffade vi Lage igen och gick en bit på vår långa, vita 8km's strand för att sedan äta god mat på en av alla tusen sötaq små beachresturanger som finns här på Phukets längsta strand!:p
Och där hade vi "turen" att träffa på en thailandare som faktist kunde svenska och trodde vi kom från Gooterbbuurg, Göteborg då, hehe, fast han blev ganska joibbig när han ville att pappa skulle köpa en kostym av honom för han var skräddare:p Han sa t.o.m att han kunde göra en uuuvelall til kala Svelge, en overall till kalla Sverige alltså...men vi köpte ingen, det kan jag lova, för när man har Lage med sig kan man vara säker, han kan både thailändska(lite) och engelska och vet hur man ska bemöta Thailändarna;)
Så det gjorde vi igår samt badade och faktist gick på en nattmarknad oxå, och det var riktigt mysogt, främmande och varmt med alla försäljare och tiggare och så..

Och jagg ber om ursäkt för att jag inte skrivit tidigare på bloggen..alltså typ igår eller nåt..men vi har inte haft´tillgång till internet förrän nu:)

Nu är klockan Här halv 12 på förmddagen och alltså då halv 6 på morgonen hemma hos er i Sverige!
Om jag ska vara ärlig så längtar jag inte hem ett dugg..menn d et fattade ni nog:p
Däremot saknar jag mina vänner, er, och era sms riktigt mycket:( för jag får ju varken sms:a eller öppna alla 8 sms jag fått från er ! det är synd. iloveyouall iaf:) (L)

Hoppas ni har det bra där hemma och ni får gärna skriva om hur vädret o snön o det är i Sverige så får uppdatering! :)
Vi kommer ju oxå göra utflykter med longtailbåtar till olika öar och rida elefant vill jag göra, bara så ni vet;)
Och ni får jättegärna komma med förslag o tips om vad vi kan göra pch kommentera här nedanför, även vad ni vill att jag ska fota:)
Hmm, jag kan ju passa på och säga att när ni skrivit vem ni är och er kommentar och ska trycka på "SKICKA" så står det istället "BAJSA" , och bara så ni vet så betyder det skicka, TACK alle o frida<3<3<3<3<3

kramkram från mej, och familjen:)
och bilder kommer i eget inlägg här efter, så KOLLA det oxå;)


Kommentarer
Postat av: farmor

Tack för hlsn. Kul att läsa om ert möte med Thailand. Ni verkar ha det jättebra eller???? Ceska

är lite avundsjuk men trivs riktigt bra på Oknö nu TROTS att hon får nöja sig med sin säng att ligga i

Hon är riktigt trevlig!!!/ Kramar

2011-02-18 @ 08:20:12
Postat av: Anki

Kul att läsa om er resa,vi följer bloggen och önskar er en härlig drömresa

2011-02-18 @ 13:18:27
URL: http://esslapessla.bloggplatsen.se
Postat av: fridaäger<3

hoppas du inte glömt bort mig och alexandra nu och tar bilder på allt vi bett om<33333333333333333

akeyyy?

superasum vi hade nettogubben och "dinman" som vikarier på svenskanoch engelskan du missade något<33333333



pusshheejjjs

2011-02-18 @ 14:52:47
URL: http://ulvenhaagnystrom.blogg.se/
Postat av: Alexandra

säger som frida♥

hahahahaaaaaaaaaaa

pussss

2011-02-18 @ 15:02:55
Postat av: fellleee

okej frida o alle:p hoppas ni saklnar mej????? !!!!! :) <3<3<3<3<3<3<3<3 imon blire bilder på fiskar o sånt o nån annan dag ska vi rida elefant o se apor, då blire såna bilder:p hihihihihi

vi har det Bäst här !

2011-02-18 @ 16:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0