Thailand- båtutflykt till Banana beach, samt snorkling!

Hej!
Idag, söndag orkar jag inte skriva så mycket om dagen. Vi har bara chillat/softat/tagit det lugnt, kalla det vad ni vill:p aa, det är det vi gjort idag, och nu snart ska vi snart ut och äta middag med Lage en sista gång:(, för imorgon lämnar han oss här på Phuket för vidare tur i Thailand. Det var idag.
Nu tänker jag skriva lite om igår, lördag, då vi åkte longtailbåt, snorklade kring liten klippig ö och besökte Banana Beach där vi stannade och solade, samt badade.
Det var så här att enda sen vi kommit hit har en "burmes" eller thailändare, vet inte riktigt, tjatat o jagat oss och sagt att vi kunde få hänga med en av hans longtailbåtar ut o snorkla och besöka banana beach. Så tillslut, när vi funderat ett tag och kommit fram till att vi ville göra en utflykt så bestämde vi oss att anta budet! Sen gick pappa o Lage och förhandlade om priset..hehe;) bra átt ha Lage med sig och självklart skulle han få följa med på turen:) Det gillar vi! Och dagen efter, alltså lördag fick vi gå ner till stranden runt halv 10-10 och sätta oss på¨longtailbåten! Sedan körde en liten burmes/thailändare oss till den klippiga lilla ön som vi skulle snorkla runt:) Där stannade vi ett tag och snorklade, trots att vi sett en massa läskiga(enligt mig i allafall) maneter i havet  Pappa var den som njöt av snorklingen allra mest, han älskar ju det där och bra är han ju på att handskas med djur och så. Jag själv var ganska rädd ska jag ärligt säga:s jag menar, det var ju djupt och fiskarna kom ju så nära när vi matade dom med banan:) Men mamma, pappa och Jonte simmade runt med snorklarna ganska länge:) Sedan bar det av mot BANANA BEACH. En suuuuperfin liten strand formad som en banan! Vattnet var klart och turkost och ön hade jättefin växtlighet med palmer o grönt och även fina typ, klippor och stenar! Allt var perfekt där:) Så där stannade vi och badade ganska längte, ca. en timme, sedan åkte vi longtail tillbaka till stranden och hotellet och softade tills kvällen kom.
Riktigt mysig dag tycker jag! Lite läskig oxå:p hehe.
ps: tyvärr kunde vi inte överföra undervattensbilderna vi tog på fiskarna med undervattenskameran, hade ingen överföringssladd, så ni får nöja er med dessa bilder:)

I longtailbåten påväg mot snorkelön:)

Den fina lilla ön vi snorklade runt:)
 (snorkelön)

"Vår egna" lilla burmeskapten på longtailbåten:)

Lage är mycket coolare än burmesen tycker jag! Men burmesen var ju snäll som tyckte han skulle köra:) Och nuí anar inte vad Lage gormade där han stod och överröstades av motorn:p Riktigt cool är han, den bästa gammelmorbrorn man kan ha tycker jag! Vi älskar dej Lage!

Vackra BANANA BEACH med turkosblått vatten!

Och detta är andra sidan av Banan stranden:)

"Puss på drömstranden" (hehe, inte pinsamt alls...)

longtailbåtar vid Banan stranden.

en ö vi passerade med båten:)

en ö till. Med, typ rika inneboende".

och sist, ett ganska fint träd som faktist inte bar gröna löv, till skillnad från allt annat menar jag:p
Jaa, det var gårdagens(alltså lördagens) utflykt det! Och nu har vi sagt hejdå till fina Lage, tyvärr:( Hoppas vi snart får se honom igen!