Hej, lite nytt om oss!

Hej alla!
Förlåt, jag ber verkligen om ursäkt för dålig uppdatering:( förlåt mej, jag har liksom inte orkat, jag har slappat och njutit av semestern istället:) Men nu kommer iállafall uppdatering om vad som skett de senaste dagarna:) Och ikväll, söndag, orkar jag tyvärr inte skriva omk våra upplevelser osv. men det orkar MAMMA! Så nu kommer min kääära morsa skriva lite istället, hoppas det funkar bra det:) hehe:p Ha det gött! / Felle:D


Hej alla trevliga människor!!!

Vi njuter verkligen av vår semester...
I fredags den 25/2 var vi på utflykt till Phang Nga. En mastig dag skulle man kunna säga med mycket upplevelser. Först åkte vi minibuss i en timma (vi satt 15 personer i en minibuss) efter det var vi framme vid en hamn där vi fick våra flytvästar för att sedan sätta oss i en mycket stor longtailbåt. Guiden pratade engelska och hette Tony för den, som är intresserad. Han berättade dagens rutt och sa att vi var tvugna att följa tiderna som gällde annars blev vi fast på ett ställe till nästa dag.
Först åkte vi båt genom Mangoverträsket ut till alla 40 öar som finns i Phang  Nga bukten. Det första stoppet gjorde vi  i en muslimsk fiskeby som fanns på pålar i havet... Där fick vi vår lunch serverad. Sedan gick vi omkring i denna by och shoppade samt höll i en apa!
Sedan åkte vi till James Bond island, en ö med den höga klippan från en James Bond film.
Häftigt med stora klippor mitt i detta turkosa hav.
Efter det fick vi åka kanot med en thailändare som paddlade längst bak. Man satt högst 4 personer i en kanot och fick åka in under dessa klippor, liggandes ner i kanoterna, så att man hamnade i olika grottor. Häftig upplevelse och otroligt varmt. Efter upplevelsen bjöds vi på Coca cola och is, GOTT!
Till sist besökte vi ett grottempel med en mycket lång liggande Buddhastaty i guld inne i grottan. Vi var nog mest fascinerade av alla apor som fanns utanför grottan!!! Det var den dagen, full med upplevelser .

På lördagen den 26/2 tog vi dety mycket lugnt och slappade vid polen och vid vår härliga sandstrand. Henke och jag badade i solnedgången i havet ....mysigt!

Idag är det söndag den 27/2 och idag har vi åkt taxi till Patong. Där gick vi omkring i ett stort shoppingcenter och handlade lite av varje. Felicia köpte ett par riktiga Converse och blev mycket nöjd...
Sen gick vi lite i denna stad ner mot stranden men vi ville hellre bada vid Bantao beach där vi bor så vi tog en Tuk Tuk hem till hotellet. Väl "hemma" badade vi i polen och havet en stund för att till sist äta en mycket god middag på hotellets restaurang Fino, som har en mycket god grillad mat och kan ni tro det eller ej men faktiskt åt vi potatisgratäng.
Detta var allt för idag. Tack för mig! /mamma Sussi

Jaa! Då har mamma bloggat lite nu då;) hihi:) Och för er som vill veta så ska jag, mamma och Melina åka iväg o rida elefant imorgon! hihi:) mysigt! Och under tiden skall Jonte och pappa fiska;) Så det kommer förmodligen uppdatering om det imorgonkväll...tror jag:) Och det kommer även bilder från det mamma har skrivit om efter detta inlägget, så kolla det! kram kram på er så länge! Byeeeeee;)  /fellesåklart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0